Help

Het artikel dat ik wil kopen is uitverkocht.

Bij een artikel dat uitverkocht is kan u uw e-mailadres invullen in een daarvoor voorzien vakje. Vanaf het moment het artikel terug op voorraad is ontvangt u een mail hierover. 

Indien u er al meteen eentje (of meer) wenst te reserveren kan u dit aanvragen via service@kudzu.be

Hoe kan ik betalen?

U kan betalen als volgt:

  • via overschrijving
  • via bancontact voor Belgische klanten
  • via iDEAL voor Nederlandse klanten
  • per creditcard (Visa, Mastercard of American Express)
  • door middel van een cadeaubon
  • met digitale ecocheques (Sodexo, Monizze en Edenred)

Hoe lang duurt het tot ik mijn pakje ontvang?

Bij elk product staat de geschatte leverdatum (binnen België) vermeld. Deze is van toepassing als u uw bestelling meteen volledig betaalt.

Indien u betaalt per overschrijving of met papieren ecocheques versturen we uw pakje na ontvangst van de betaling.

U mag u de levering binnen de 24 uur na verzending verwachten binnen België en 2 à 3 werkdagen voor Europese landen. Ieder pakje krijgt een unieke barcode van de transporteur (bPost) die u online kan volgen.

Bij verzending van uw pakje krijgt u een e-mail met daarop de barcode en de link waarmee u de status van uw pakje online kan volgen. U kan deze traceercode ook steeds raadplegen als u inlogt op de webshop. Daar krijgt u een overzicht van uw bestelling(en) met alle nodige info.

Hoe maak ik een bestelling?

  • klik op knop 'toevoegen aan het winkelmandje' bij het gewenste artikel
  • als alles in uw winkelmandje zit, klik op het winkelwagentje
  • pas uw bestelling eventueel nog aan en vink aan waar nodig.
  • een cadeaubon of promocode kan u inwisselen door de unieke code te vermelden (en te valideren!) in het daarvoor voorziene vakje
  • kies de gewenste levermethode
  • als alles klopt klik op knop 'bestellen'
  • volg de stappen op het scherm

Hoeveel bedragen de transportkosten?

Cadeaubons en bestellingen vanaf 75 euro worden gratis verstuurd binnen de België, voor Nederland is dat vanaf 120 euro. Bij een bestelling vanaf 60 euro bedragen de verzendkosten 4 euro voor Nederland.

De transportkosten zijn afhankelijk van het gewicht van uw pakje.

gewicht

 België 

NL + LUX

DE

FR

in envelop
(tot 100 gram)

1,95 euro

3,50 euro

3,50 euro

3,50 euro

tot 500 gram

4,95 euro

6,50 euro

8,50 euro

9,95 euro

tot 1 kg

4,95 euro

7,95 euro

9,50 euro

10,50 euro

tot 2 kg

4,95 euro

7,95 euro

10,00 euro

12,00 euro

tot 5 kg

4,95 euro

8,50 euro

11,30 euro

13,00 euro

tot 10 kg

6,00 euro

9,50 euro

12,30 euro

14,00 euro

tot 30 kg

8,00 euro

12,50 euro

16,00 euro

22,50 euro

Bij een levering in een afhaalpunt of pakjeautomaat van bPost bedraagt de transportkost 3,95 euro binnen België, deze vallen weg als u een bestelling plaatst van meer dan 75 euro.

We versturen alles in een envelop met de Post en onze pakjes met bPack (BE), bPack International (NL + EU). Wanneer er niemand thuis is als het pakje wordt geleverd, kan u het pakje in uw lokale postkantoor afhalen of een tweede aanbieding vragen.

Kan ik mijn bestelling zelf komen afhalen?

U kan uw bestelling zeker komen afhalen, dit gebeurt op afspraak in ons magazijn (Lieven Bauwensstraat 20, 8200 Brugge). U kan bij het maken van uw bestelling aangeven welke dag en welk tijdstip u wil langskomen. Mocht er iets tussenkomen of wens je uitzonderlijk later of vroeger af te spreken dan kan u ons hiervoor contacteren via service@kudzu.be of op het nummer +32 50 61 54 78

Wegens de corona maatregelen hebben we tijdelijk een andere aanpak. We hebben een afhaalrek voor onze poort waar u uw bestelling kan komen afhalen. Hierbij betaalt u reeds op voorhand en kan u dus gewoon uw bestelling meenemen. U hoeft hiervoor niet binnen te komen in ons magazijn.

Kan ik ook eens langskomen?

Jazeker, Kudzu heet u steeds van harte welkom in ons magazijn in de Lieven Bauwensstraat 20, 8200 Brugge (Waggelwater) na afspraak.

Moet ik het bedrag van mijn cadeaubon in één keer opdoen?

U kan een bestelling plaatsen zonder het volledige bedrag van uw cadeaubon te spenderen. Het resterende bedrag blijft bewaard en kan u dan gebruiken voor een latere aankoop.

Waar kan ik terecht met klachten?

In het geval u niet tevreden bent over onze geleverde producten en/of service, horen we dat in de eerste plaats graag van u. We proberen er alles aan te doen om eventuele problemen recht te zetten.

Moest u ondanks onze inspanningen toch met een slecht gevoel blijven zitten, dan kan u altijd gebruik maken van het Online Dispute Resolution-platform van de Europese Unie om eventuele geschillen voortvloeiend uit e-commerce buiten de rechtbank te beslechten. Het platform vindt u via deze link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL

Wat als het aangekochte artikel me niet bevalt/retourneren?

U kan steeds zonder opgave van reden uw bestelling terugsturen. U beschikt vanaf de dag na levering over 14 dagen bedenktijd. Binnen deze 14 dagen kunt u een retour aanmelden door in te loggen op Uw account en door te klikken naar Mijn Retours. U kunt ook dit modelformulier invullen en aan ons bezorgen: herroepingsformulier.pdf

Na uw aanmelding van uw retour heeft u 14 dagen tijd om de artikelen effectief naar ons terug te sturen.

Kudzu betaalt het bedrag van de geretourneerde artikelen en de oorspronkelijke verzendkosten terug binnen de 14 dagen na ontvangst van uw retour. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode waarmee u uw bestelling betaalde, hiervan kan afgeweken worden mits uw uitdrukkelijke toestemming.

Retourneren kan naar volgend adres met vermelding van uw retournummer:

Treeview BV - Kudzu Webshop
Lieven Bauwensstraat 20
8200 Sint-Andries
België

Wat als ik na het plaatsen van een bestelling nog iets wens toe te voegen?

De snelste en meest efficiënte manier om iets te te voegen aan uw bestelling is als volgt: u plaatst zelf een nieuwe bestelling met het gewenst(e) product(en). Bij het betalingsproces klikt u op 'zelf afhalen' en bij opmerkingen noteert u dat dit samen met bestelling (bestelnummer van vorige bestelling invullen) verstuurd mag worden. Op die manier betaalt u geen dubbele verzendkosten en zien wij dat er twee bestellingen samen verstuurd moeten worden. 

Gelieve er rekening mee te houden dat deze manier enkel van toepassing is wanneer uw andere bestelling nog niet verstuurd werd.

Wat als mijn besteld artikel defect of beschadigd is?

Het kan altijd voorkomen dat een product niet werkt of schade heeft opgelopen tijdens het verzenden.

Als dit bij u het geval is, breng ons dan zo snel mogelijk op de hoogte via service@kudzu.be. Wij sturen u een vignet toe (voor Belgische klanten) waarmee u het pakje gratis kan terugsturen en sturen u een nieuw exemplaar toe van het moment wij het defecte product in ons bezit hebben.

Voor Nederlandse klanten betalen wij de som terug van de door u opgedane transportkosten.

Bancontact / Mister Cash ideal Visa Mastercard American Express overschrijving EcoCheques